Caută articole în site » Caută articole în site »

Campanii

Mii de tineri isi pastreaza fecioria pana la casatorie Tu de ce crezi in Dumnezeu

 Euharistia continua Ziua Creatorului

Un exemplu simplu prin care putem înţelege cum informaţia este manipulată în scopuri egoiste pentru a  crea o falsă impresie cumparatorului, este dat de preturile psihologice de... 99 lei. Când a aparut aceasta practica de afisare a preturilor, in calitate de cumparatori făceam transformarea în creierul nostru, de la un pret cu doua cifre la un pret cu trei crifre, înţelegân că defapt trebuie sa platim 100 lei. Intre timp, ne-a intrat in reflex sa percepem pretul aşa cum ne-a fost indus prin afisare (99 lei), desi pana la urma  platim un pret format din 3 cifre nu unul din doua. Gândiţi-vă că un preţ de 399 lei îţi lasă impresia că acel produs costă trei sute şi ceva de lei, cand defapt el reprezinta defapt 400 de lei. Pretul psihologic ne sugerează că produsul este mai ieftin decât in realitate, manipuland perceptia noastra despre valoarea numerelor prin micsorarea lor cu o unitate neglijabila.

Dacă nu era destulă tehnica preţurilor psihologice, iată că de ceva vreme suntem supuşi altor metode de influienţare şi inducere a comportamentului de cumpărare şi decizie în general.

Tehnica subliminării se foloseste de câţiva ani peste tot: în marketing si publicitate, în campaniile electorale, în desenele animate şi filme, în revistele pentru tineri şi nu numai.

Iată un filmuleţ în care sigla McDonald's apare insesizabil, pentru a fi asociată cu pofta de mâncare, chiar într-o emisiune în care se găteau mâncăruri apetisante.

Cum suntem manipulaţi, influienţaţi de aceste practici?

Aceste mesaje nu sunt adresate in mod direct creierului, ele ocolesc filtrul nostru de percepţie (conştiinţa) pentru a se implanta (ca nişte căpuşe) în subconştientul nostru, în spatele proceselor creierului de alegere în funcţie de valorile noastre. Nu sunt făcute pentru a fi observate în mod direct de creier ci pentru a sta ascunse in stare latenta în subconştient şi pentru a se declanşa atunci când se iveşte contextul in care poate fi pus in practica, de aceea, de cele mai multe ori nu le sesizăm sau nici nu avem cunoştinţa că ne-ar putea influienta decizia de comportament.

In tehnica subliminării se folosesc foarte multe mesaje cu conotaţii, imbolduri şi sugestii sexuale. De ce? Pentru că se ştie că sexualitatea corupe cel mai mult. Se asociază sentimentul de foame, frig, etc cu plăcerea sexuală.

Fimuleţul următor este foarte bine realizat şi arată mesaje subliminale clare în contexte sexuale:

De ce se foloseşte tehnica subliminării peste tot? Pentru ca manipulează. Iar interesul celor care le folosesc pe noi este acelaşi ca întotdeauna: mai mulţi bani şi mai multa putere.

Iată şi alte filmuleţe:

http://www.youtube.com/watch?v=Ubwcl4P_uwg

http://www.youtube.com/watch?v=ttkvaJ_GRGk 

http://www.youtube.com/watch?v=OSAOQuLxSdY 

http://www.youtube.com/watch?v=aU9FPflW9Xk

(Balan Claudiu)

Pentru a putea lăsa un comentariu la acest articol trebuei să te înregistrezi. Creaţi un cont

Revista Creatorul Universului

100 de pagini full-color glossy în format A4 cu o calitate grafică foarte bună.
Detalii aici.

Formular login

Dacă aveţi deja un cont, atunci introduceţi userul şi parola în câmpurile de mai jos. Dacă nu, atunci daţi click pe opțiunea "Creaţi un cont". După înregistrarea datelor, veți primi pe mail, un link de confirmare pe care trebuie să dați click pentru a confirma înregistrarea. Imediat după asta vă veți putea loga cu userul și parola definite la înregistrare.

Pentru orice dificultate apărută la logarea pe site, contactați-ne la: contact@ortodoxiatinerilor.ro

Linkuri

 

   Portalul Doxologia

Colțișorul meu de rugăciune

Fapte ale demnității românești