Skip to content

27 Comentarii

  1. sharbinsk
    august 20, 2013 @ 6:59 pm

    Probabil, dacă s-ar fi prezentat noile reglementări într-un mod rezervat – bile albe bile negre, cu implicaţiile ce decurg din ele, era ok.

    Exuberanţa cu care articolul a fost prezentat, ca fiind o mare victorie, a generat unele reacţii critice exact pe partea ce trebuia investigată de colegiul redacţional al ziarului Lumina.

    Credeţi că vizita Patriarhului Daniel la Bruxelles în luna mai are vreo legătură cu noua legislaţie privind libertatea religioasă ?

    http://www.basilica.ro/stiri/vizita-patriarhului-romaniei-la-bruxelles_7317.html

    A fost cel puţin pus în temă Prea Sfinţia Sa cu privire la legislaţie (dacă legislaţia era adoptată deja) şi dacă nu era adoptată e posibil să fi fost consultat cu privire la această lege sau să i se fi cerut acordul cu privire la acest act.

    S-ar putea ca articolul să nu fi fost o simplă neînţelegere generată de colegiul redacţional al Lumina.

    Reply

  2. Dan Tudorache
    august 21, 2013 @ 5:14 am

    Ioan, documentul care ”protejează” libertatea religioasă și de convingere are doar o mică bilă albă din ceea ce am găsit noi până acum, dar în comparație cu bilele negre pe care le conține… pălește de tot. Deci care ar fi trebuit să fie concluzia firească a comunicatului este de la sine înțeles.
    Cât privește întrebarea despre PF Daniel, mă depășește. Personal, orice răspuns pe care l-aș da acum ar fi doar speculație, deci mă abțin ca să nu vorbesc prostii.
    Înclin să cred totuși că cel puțin după reacțiile din mediul online, PF. Daniel ar fi fost pus în temă.
    Totuși, oricare ar fi situația de la Patriarhie în privința documentelor (să recunoaștem că este necunoscută nouă, majorității) am făcut și acest apel public și chiar dacă și acesta va fi trecut cu vederea, mai devreme sau mai târziu Patriarhia va trebui să-și precizeze o poziție oficială. Noi ne rugăm și avem răbdare.

    Reply

  3. sharbinsk
    august 21, 2013 @ 11:24 am

    Ar mai fi o bilă albă, [b]cel puţin până la modificarea Constituţiei.[/b]

    [quote]Mai clară decât atât este Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene, care la art. 9 prevede că „[b]Dreptul la căsătorie și dreptul de a întemeia o familie sunt garantate în conformitate cu legile interne[/b] care reglementează exercitarea acestor drepturi”.[/quote]

    [b]Codul civil[/b]: „Căsătoria, uniunea liber consimţită între bărbat şi femeie”

    http://www.mediafax.ro/social/codul-civil-casatoria-uniunea-liber-consimtita-intre-barbat-si-femeie-4088998

    Dacă, după modificarea Constituţiei se va da o definiţie a căsătoriei care să permită căsătoria între persoane de acelaşi gen, atunci da, şi Codul Civil va trebui uniformizat cu Constituţia pt că e o lege organică, inferioară Constituţiei.

    Reply

  4. sharbinsk
    august 21, 2013 @ 11:33 am

    În al doilea rând dacă se recunoaşte dreptul la întrunire,asociere, paradă, acţiune în media, al persoanelor LGBTI, trebuie recunoscut şi creştinilor care pot organiza acţiuni de protest împotriva acestor lucruri.

    Inclusiv în Franţa în colaborare cu Biserica Romano-Catolică, au fost ample mişcări sociale împotriva LGBTI, deşi Guvernul socialist a acordat drepturi acestor persoane.

    http://ro.stiri.yahoo.com/amplu-protest-%C3%AEmpotriva-c%C4%83s%C4%83toriilor-gay-%C3%AEn-fran%C8%9Ba-083453151.html

    Reply

  5. sharbinsk
    august 21, 2013 @ 11:41 am

    Într-adevăr libertatea de exprimare publică va fi îngrădită în sensul că nu vor putea fi numiţi bolnavi, iar cei care vor face această afirmaţie riscă hărţuirea prin CNCD şi amendă.

    Avem deja un caz al lui Puiu Haşoti care a fost chemat la consiliul naţional pentru combaterea discriminării după o declaraţie de genul, dar a fost achitat.

    http://www.mediafax.ro/politic/puiu-hasotti-nu-va-fi-sanctionat-de-cncd-pentru-declaratiile-despre-homosexuali-10790630

    Reply

  6. sharbinsk
    august 21, 2013 @ 11:56 am

    Va fi interesant de urmărit cum se vor apăra alte minorităţi ale U.E în speţă comunitatea musulmană care-şi educă urmaşii prioritar cu tradiţia şi secundar cu drepturile laice.

    Mai mult ca sigur că ei vor reduce influenţele nefaste, invocând drepturi la nediscriminare şi la păstrarea specificului propriu.

    Reply

  7. Dan Tudorache
    august 21, 2013 @ 12:05 pm

    Ioan, din păcate nu este încă o bilă albă a documentului care ”protejează” libertatea religioasă pentru că acel articol citat face parte din alt document, respectiv ”Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene”. Mai mult decât atât, nici acel articol nu este o bilă albă ci este o dovadă a decreștinării treptate prin adoptarea unui limbaj de lemn, ”neutru” și vag, care să dea naștere tocmai la artificii juridice pentru implementarea agendei gay.
    De ce aceasta? Pentru că documentul fundamental al drepturilor omului, respectiv ”Declarația universală a drepturilor omului” din 1948, statutează, la art. 16, pct. 1, următoarele: [i]”Cu incepere de la implinirea virstei legale, [b]barbatul si femeia[/b], fara nici o restrictie in ce priveste rasa, nationalitatea sau religia, au dreptul de a se casatori si de a intemeia o familie. Ei au drepturi egale la contractarea casatoriei, in decursul casatoriei si la desfacerea ei.”[/i] Iar pct. 2 din cadrul aceluiași articol specifică faptul că [i]”Casatoria nu poate fi incheiata decit cu consimtamintul liber si deplin al [b]viitorilor soti[/b]”[/i]
    Deci acel prim document definea căsătoria ca având loc doar între un bărbat și o femeie, prin soți înțelegându-se doar asta și nimic mai mult (ceea ce se încearcă din partea Bisericii pentru introducerea în constituție). Așadar, din start nu se putea da naștere la speculații pentru agenda LGBTI.
    În schimb UE vorbește despre ”Dreptul la căsătorie și dreptul de a întemeia o familie”, fără a defini căsătoria… tocmai pentru ca acest drept să fie atribuit și LGBTI.
    Se face o deconstrucție a normalității prin limbaj și uite cât de atenți trebuie să fim ca să nu cădem în plasă. Nici eu nu am știut până de curând că Declarația universală a drepturilor omului definește căsătoria între bărbat și femeie, ceea ce nu vor aleșii noștri în constituție.

    Reply

  8. Dan Tudorache
    august 21, 2013 @ 12:10 pm

    După cum am arătat în analiza făcută, atâta timp cât drepturile sexuale prevalează asupra drepturilor religioase, nu va mai exista dreptul ”recunoscut şi creştinilor care pot organiza acţiuni de protest împotriva acestor lucruri”. Vor exista doar amenzi sau închisoare pentru ”homofobi” dacă legislațiile naționale vor adopta orientările UE cu privire la LGBTI și libertățile religioase.
    Puiu Hașoti e doar o mică, mică mostră pentru inchiziția sexuală care ar putea urma.

    Reply

  9. sharbinsk
    august 21, 2013 @ 12:20 pm

    Absolut nimeni nu mă poate amenda pt că preamăresc marea taină a căsătoriei şi responsabilitatea ei .

    Protest poate exista pt responsabilizarea oamenilor faţă de Taina Căsătoriei, conform învăţăturii creştine.

    În al doilea rând dacă un episcop foloseşte citate biblice împotriva homosexualităţii, nu înseamnă că incită la ură ci e datoria lui ca Apostol al neamului, să le aducă aminte faptul că nu se vor mântui- conform învăţăturii creştine.

    Niciun organism nu are dreptul să schimbe învăţăturile N.T pt că ar însemna o imixtiune în ethosul Bisericii.

    Instigarea la ură şi discriminarea presupun mult mai multe lucruri, nu înseamnă că orice plângere se va rezolva favorabil agendei LGBTI, ci doar că există riscul hărţuirii în justiţie cu scopul de a clătina persoana respectivă în vehemenţă.

    Reply

  10. sharbinsk
    august 21, 2013 @ 12:45 pm

    Şi încă un lucru foarte important, oricând se poate protesta împotriva risipirii banului din fondul public.

    Din considerente umanitare trebuieşte acordată asistenţă psihologică şi medicală tuturor persoanelor, inclusiv celor ce suferă de BTS, indiferent cum au contractat tulburările.

    Dar de aici şi până la obligaţia statului de a le plăti operaţii de schimbare a sexului, implanturi mamare, şi operaţii estetice e cale lungă.

    Deci oricând se poate protesta legitim, împotriva risipei, mai ales când mor copii în spitale cu zile, în aşteptarea unui transplant.

    Reply

  11. sharbinsk
    august 21, 2013 @ 2:53 pm

    „dreptul” la reproducere pentru persoanele LGBTI este o cu totul altă chestiune căci aceste cupluri nu sunt apte de reproducere atâta timp cât au contacte sexuale împotriva firii (bărbat-bărbat, femeie-femeie). Aceasta [b]întrucât cuplurile de homosexuali sau lesbiene, neputând aduce rod, au nevoie de o terță persoană, adică de o „mamă surogat” sau de un tată „donator[/b]”. Deci [b]reproducerea în acest caz nu este posibilă fără o relație poligamă, fie ea și strict biologică28 sau prin inginerie genetică[/b].29 Așadar, pentru respectarea acestui „drept” se cere implicit „dreptul” la poligamie sau altă formă de recoltare abuzivă a celulelor reproductive

    Aici e interesant, în sensul că şi cuplurile heterosexuale infertile, vor putea beneficia de unele înlesniri legislative.

    Deci probabil se va ocoli problema poligamiei.

    Din ce am înţeles, [i]în prezent,[/i] cuplurile care apelează la o mamă surogat pot obţine copilul doar prin adopţie şi prin renunţarea mamei surogat.

    Mai degrabă s-ar influenţa legislaţia adopţiilor să fie mai permisivă pt soţii de acelaşi gen decât să fie vorba de poligamie.

    Dacă la cuplurile care folosesc terţe persoane se pune problema poligamiei, în cazul în care :

    O femeie utilizează material seminal, de la o persoană cu care nu e căsătorită, pt tehnici de reproducere asistată, poate fi considerată că ar fi obţinut acel copil prin curvie ?

    E interesant oricum felul cum aţi pus problema.

    Reply

  12. cri
    august 21, 2013 @ 5:40 pm

    „Interesant, libertatea de a-și manifesta religia sau convingerea poate face obiectul unor limitări. În schimb libertatea de a-și manifesta ne-credința nu constituie obiectul unor limitări!”

    Puneti problema in mod gresit. Necredinta este in sine o convingere, deci face obiectul acelorasi limitari ca si religia. In plus, a aduce ca argument vechimea unei stari de fapt nu este valid, odata cu timpul si acumularea de noi cunostinte se impune la anumite intervale de timp o schimbare de paradigma. Etica si moralitatea nu sunt niste valori care apartin exclusiv religiei, ele sunt valori prin excelenta umane si tin de caracterul de „fiinta sociala” a omului.

    DOAR DREPTURILE OMULUI AU VALOARE UNIVERSALĂ, NU RELIGIA CA ATARE – este absolut corect, pentru ca oamenii sunt oameni peste tot, pe cand religia sau non-religia difera. Faptul ca 86% din populatia Romaniei este declarata ortodoxa nu inseamna ca opiniile lor privind familia, homosexualitatea, avortul etc pot fi impuse tuturor. Daca cineva nu este de acord cu relatiile cu persoane de acelasi sex, atunci sa nu aiba astfel de relatii. „Adevarul revelat” nu poate face obiectul unui astfel de document, evident, pentru ca nu este revelat decat unei singure categorii de oameni. Protestantilor, musulmanilor sau ateilor li s-au „revelat” altfel de adevaruri, dar indiferent de ele, toti trebuie sa avem aceleasi drepturi si libertati.

    Reply

  13. sharbinsk
    august 21, 2013 @ 6:42 pm

    Problema era pusă din perspectiva unei publicaţii creştine care nu făcuse o analiză în care să prezinte toate implicaţiile pt partea creştină.

    [quote]Adevarul revelat” nu poate face obiectul unui astfel de document, evident, pentru ca nu este revelat decat unei singure categorii de oameni. Protestantilor, musulmanilor sau …”[/quote]

    Protestanţii şi musulmanii au şi ei un „adevăr revelat” peste care se va trece cu buldozerul desacralizării, deci inclusiv ei sunt afectaţi, doar că articolul solicita un punct oficial al Patriarhiei, de aceea se vorbea din perspectivă ortodoxă.

    În al doilea rând, nu toţi ateii sunt de acord cu prozelitismul şi propaganda gay.

    Asta pt că nepoţii lor ar putea fi racolaţi de astfel de grupări.

    [quote] Daca cineva nu este de acord cu relatiile cu persoane de acelasi sex, atunci sa nu aiba astfel de relatii.[/quote]

    Problema cea mare e că instituţiile de învăţământ, supuse presiunii, vor face propagandă LGBTI, copiilor noştrii pe banii noştrii, ceea ce nu e ok.

    Iar asupra educaţiei tradiţionale date de părinţi va prevala [i]interesul copilului[/i], căzut sub vreo influenţă nefastă.

    Cu alte cuvinte copilul va intra într-un conflict de generaţie şi ideatic cu părintele tradiţional, pt că una i se zice acasă alta i se predă la şcoală.

    Fenomenul LGBTI şi-a mărit numărul de membrii tocmai prin propagandă ostentativă.

    http://www.youtube.com/watch?v=PJ_kY3-9OQg

    Reply

  14. cri
    august 21, 2013 @ 7:40 pm

    Eu am raspuns la calitatea de protest a articolului si asta incercam sa argumentez ca nu conteaza cu ce sunt ateii de acord sau nu, sau cu ce sunt ortodocsii de acord sau nu si asa mai departe. Singurul lucru care conteaza este egalitatea drepturilor. LGBT doar pentru asta se lupta. Educatia care promoveaza toleranta pentru ei este ceva normal, nu este o actiune de racolare.

    Reply

  15. sharbinsk
    august 21, 2013 @ 8:37 pm

    Ei să facă „educaţie”-propagandă pe banii lor la sediile lor, nu în instituţiile publice, mai ales că nu e un subiect vital pt naţiune, orientarea unia şi a altuia.

    Cine are probleme de genul merge la psihologul şcolii.

    Fără să presupună eliminarea celorlalţi,

    Într-o democraţie e foarte important interesul majorităţii,[b] articolul acesta nu contesta drepturile omului ci, atitudinea Patriarhiei de a vedea o mare victorie acolo unde nu este.[/b]

    Defapt ortodoxia n-a câştigat nimic faţă de ce avea.

    Tocmai expunerea ostentativă a unor minorităţi poate genera atitudini ostile faţă de ele, a se vedea reacţiile negative stârnite din cauză că presa de 3 zile face din moartea unui om un show mediatic.

    Reply

  16. Danut Nancu
    august 22, 2013 @ 6:41 am

    Articolul nu contestă utilitatea drepturilor omului în relația cu autoritatea, contestă limitarea religiei și includerea sa în categoria drepturilor omului.
    Drepturile omului, înțelese ca atribute inalienabile aparținând individului derivă din doctrina drepturilor naturale și este rod al gândirii iluministe.
    Fără a intra în detalii, este de observat că viziunea care a elaborat și promovat drepturile omului este una profund materialistă și care minimalizează atât dimensiunea socială a omului ca parte a Bisericii și a Neamului, cât și aspirația metafizică a acestuia.
    Astfel, Biserica există acolo unde sunt 2 dar drepturile omului sunt legate inseparabil de individ și de trupul acestuia.
    SE face abstracție de IUBIREA FAȚĂ DE SEMEN, pentru a se îndepărta ca valoare fundamentală din societate.
    În orice discuție avută în ultimii ani, cu oameni de diverse concepții, revine constant ideea că ”nu mă interesează ce face un individ acasă la el, dar nu are ce căuta în spațiul public cu x comportament sau doleanță”.
    Domnii mei, dar dragostea față de aproapele unde este? Mă interesează dacă vecinul meu a căzut sub influența unui psihopat care îl convinge să-și amputeze piciorul pentru a-l consuma? Doar e voință liberă!
    De ce ne interesează ce făcea Josef Fritzl cu fiica sa în hruba lor din Viena? Fiindcă o constrângea sau fiindcă pur și simplu acolo recunoșteam răul? Și dacă ar fi fost dragoste ”împărtășită” trebuia să nu ne intereseze? Până unde am împins incapacitatea de a mai distinge Binele de Rău?

    ”Singurul lucru care conteaza este egalitatea drepturilor” – dar Binele, Adevărul și Frumosul nu mai contează? Sau am devenit incapabili a mai le recunoaște și punem semnul egalității (toate sunt drepturi) între omul care își pleacă genunchiul în fața lui Dumnezeu (adică al Binelui) și cel care se definește prin modul cum își utilizează anusul? Fiindcă iubirea este universală iar nu dreptul. Iar iubirea poate fi și între doi bărbați (prietenie, devotament, loialitate, dragoste). Am coborât până acolo încât confundăm sexul cu dragostea și punem semnul egalității între perversiune și Frumos.
    Fiindcă nu mai avem criterii, egalizăm și nivelăm prin concepția drepturilor, adică a bunului plac al fiecrui individ în parte.
    Dar despre necesitatea socială ce spuneți?
    ESte foarte grav a detona nitroglicerină și a ucide semeni. Dar a distruge prin moravuri viitorul unui popor? A-l extermina prin perversiuni? Cât este de grav? Are dreptul autoritatea să intervină pentru a proteja Neamul? Din perspectiva drepturilor omului nu are dreptul. Fiindcă încalcă bunul plac al individului.
    Și atunci ce mai înseamnă noțiuni ca ”interes public”, ”moravuri”, ”ordine publică”, întâlnite ca principii fundamentale în Constituție și Codul civil?

    Reply

    • cri
      august 23, 2013 @ 8:08 pm

      [quote name=”Teodor N.”]dar Binele, Adevărul și Frumosul nu mai contează? Sau am devenit incapabili a mai le recunoaște și punem semnul egalității (toate sunt drepturi) între omul care își pleacă genunchiul în fața lui Dumnezeu (adică al Binelui) și cel care se definește prin modul cum își utilizează anusul? [/quote]

      Da, punem semnul egal. Nu ei se definesc dupa cum isi utilizeaza anusul, voi le puneti etichete si ii discriminati. Observ ca singura libertate pe care este in pericol de a o pierde biserica este aceea de a-ii blama si de a ii numi „bolnavi” si vad tineti foarte mult la ea.

      Daca Dumnezeu judeca pe oameni dupa alegerile pe care le fac, atunci lasati-i sa faca singuri alegeri. Nu mai agatati binele,valorile morale si estetice doar de credinta voastra. Eu nu cred in Dumnezeu, dar cred in omenire si in calitatile ei, imi iubesc semenii, iubesc frumosul din lume si cumpanesc in fiecare moment in asa fel incat sa fac alegeri bune si altruiste. Si asa fac multi oameni in jurul nostru si de multe ori sunt oameni valorosi, dar carora li se vor nega orice alte calitati pentru ca sunt homosexuali.

      Reply

  17. sdaniel
    august 22, 2013 @ 8:10 pm

    Eu ma gandesc ca Romania si noi romani avem multe probleme grave cum ar fi saracia, somajul, nivel scazut de trai, sistem sanitar la pamant, lipsa reperelor morale, incompetenta conducatorilor etc.. Iar un document al UE, care nu e nici cod penal si nici coercitiv, e o simpla orientare, chiar nu i-as acorda atata atentie.
    E ca si cum am discuta zile intregi despre un chibrit.

    Reply

  18. Dan Tudorache
    august 23, 2013 @ 6:35 am

    Daniel, înainte ca o rachetă să explodeze și să distrugă ținta… i s-a dat orientarea către ținta respectivă.
    Asta fac și cele două documente.
    Sunt convins că dacă orientările UE vizau creșterea impozitului pe casă, se simțeau interesați și intrigați mult mai mulți români. Dar așa… bombele morale nu contează. Contează doar să trăim bine.
    Eu nu zic că problemele enumerate de tine mai sus n-ar fi probleme. Sunt și trebuie rezolvate. Dar dacă mai apare o problemă între timp, ce facem? Nu e lipsă de maturitate să ne facem că nu există și nu ne va afecta doar pentru că și-așa avem destule pe cap?

    Reply

  19. sharbinsk
    august 23, 2013 @ 11:03 am

    Carta drepturilor fundamentale ale U.E şi directivele ei, nu sunt nişte simple lucruri.

    Dacă nu se va lua atitudine, se vor implementa pe nesimţite(tacit) pe plan naţional şi va trebui să suportăm efectele fără nici un plan de diminuare.

    După ce o majoritate de state vor adopta recomandările cu privire la LGBTI, ele vor fi considerate valori generale şi vor deveni obligatorii şi pt celelalte state aderente sau in curs de aderare.

    Oricum ce dictează U.E are putere pt statele naţionale aderente.

    Reply

  20. Alex
    august 23, 2013 @ 12:10 pm

    Parerea mea este ca mi se pare normal sa apara aceste documente. Este suficient sa ne uitam ce se intampla in Rusia. La urma urmei cu totii suntem egali in fata legii indiferent de orientarea religioasa, nationalitate, sex, orientare sexuala etc. Nu cred ca un crestin e mai favorizat in fata legii decat un islamist, un budis sau un ateu. Fiecare are dreptul sa aleaga calea lui, la urma urmei asta inseamna liberul arbitru. Acesta este motivul pentru care avem posibilitatea de a alege. Acesta este motivul pentru care fiecare isi alege sotul/sotia, religia, scoala pe care o urmeaza, profesia pe care o profeseaza si lista poate continua. Prin aceste documente se incearca stoparea discriminarii pe baza orientarii sexuale a persoanelor, evitarea conflictelor violente si chiar varsarea de sange intre oameni. Ce e rau in asta? Daca eu sunt ateu nu inseamna ca am mai putine drepturi decat un crestin. Eu ca persoana imi aleg calea, nu mi-o alege nimeni. Nu cred ca daca maine s-ar da dreptul ca persoanele LGBTI sa se casatoreasca civil toata tara ar deveni membri ai acestui grup. Poate aici intervine frica unora sa nu se afle adevarata lor fata. Daca mie imi plac femeile, nu ma poate obliga nimeni sa am relatii homosexuale, la fel, daca sunt bisexual nu ma poate obliga nimeni sa nu am si relatii homosexuale. E dreptul meu de a alege cu cine fac sex, daca e femeie sau daca e barbat, la fel cum e dreptul meu de a alege ce carte vreau sa citesc, ce am sa mananc azi, la ce film sa ma uit, ce gen de muzica sa ascult, unde vreau sa merg in concediu, ce masina imi cumpar, la ce magazin merg la cumparaturi, daca e pana acolo chiar si modul in stau pe toaleta. Toate sunt alegeri personale, asa cum voi alegeti sa-l urmati pe Hristos si sa traiti dupa cum va zic altii ca e bine sa va traiti viata ca sa fiti mantuiti, la fel si persoanele LGBTI au dreptul sa aleaga modul in care isi traiesc viata.

    Reply

  21. sdaniel
    august 23, 2013 @ 8:39 pm

    Initial am comentat doar pentru a schimba putin subiectul, mi se parea ca e cam neimportant. Dar cum se insista pe el, imi voi exprima acum o opinie cat se poate de serioasa.
    Uniunea Europeana este o institutie care a promovat de la inceput toleranta fata de minoritati si culturi minoritare, acceptarea celui de langa noi (chiar daca este diferit) si respectarea egalitatii pentru toti si mai ales a drepturilor omului (luat individual).
    Prin astfel de principii, Romania a putut fi acceptata in UE cu toate diferentele si defectele ei. De asemenea, milioane de romani au putut pleca in state din UE sa lucreze pe un salariu de 10 ori mai mare ca in Romania si si-au putut pastra toate valorile lor proprii. Nu i-a obligat nimeni sa isi schimbe orientarea sexuala, nationalitatea sau religia. Mai mult, datorita acestor principii, Biserica Ortodoxa Romana a putut construi cate biserici ortodoxe a vrut/putut in orice tara a UE unde traiau comunitati mari de romani (si spre lauda BOR, chiar le-a construit, in special in Spania).
    Singurul lucru pe care il cere UE este sa procedam si noi la fel in tara noastra. Eu sunt ortodox (ca majoritatea romanilor) si mi se cere sa am drepturi egale cu cel de langa mine, indiferent daca e catolic, ateu sau budist. Mie nu mi se pare nimic in neregula. Si ce daca un ateu sau un budist imi critica religia mea ? Trebuie sa ii interzicem sa isi exprime opinia?
    Eu cred ca ziarul Lumina a tratat corect subiectul referitor la libertatea religioasa.
    Referitor la minoritatile sexuale, iarasi nu vad unde este problema. In afara de dreptul de a infia un copil, le-as acorda toate drepturile de care beneficiez si eu.
    E alegerea lui sa faca sex (liber consimtit) cu cine vrea el, sa se casatoreasca cu cine vrea, daca are bani, poate sa isi faca si discoteca gay sau teatru gay. Care e problema?

    Reply

  22. cristirg
    august 24, 2013 @ 9:39 pm

    Sfantul Ioan Gura de Aur despre homosexualitate: „Gandeste-te bine: trebuia ca cei doi, adica barbatul si femeia, sa fie unul dupa cum zice: “Si vor fi amandoi un trup”, iar aceasta o face pofta de impreunare, care uneste amandoua genurile. Insa aceasta pofta nimicind-o diavolul si faurind un alt mijloc, a rupt genurile unul de altul in acest mod si a facut ca unul sa devina doi, adica unul si acelasi gen sa tina locul si al celuilalt, ceea ce este contra Legii lui Dumnezeu. Dumnezeu a zis: “Cei doi vor fi un trup”, iar diavolul a impartit acel trup in doua.

    Vorbind el (Sfantul Apostol Pavel) de gheena si de pedeapsa si fiindca celor neevlaviosi si care preferau a trai in astfel de desfranari nu li se parea poate demn de credinta, ba chiar ridicol, de aceea apostolul arata ca chiar in insasi aceasta placere se gaseste osanda. Daca insa unii ca acestia nu simt pedeapsa, ba inca simt mare placere in asemenea fapte murdare, tu sa nu te minunezi, ca si nebunii si cei ce sunt stapaniti de vreo boala mintala, desi de multe ori se nedreptatesc singuri cauzandu-si rele, ei totusi nu simt; ci rad si se dezmiarda in fapte ca acelea, de care cei sanatosi plang. Insa prin asemenea exemplu nu voim a spune ca aceia scapa de osanda, ca si nebunii, ci tocmai in acest fapt murdar, pedeapsa le va fi mai grozava, fiindca nici macar nu vor a cunoaste prapastia relelor in care se gasesc.

    Ceea ce patimesc femeile cele desfranate, aceeasi patimesc si acestia, ba inca mai grozav ca ele, fiindca, desi contra legii, cel putin ele doresc impreunarea naturala, pe cand pederastii, (homosexualii) doresc ceva contra legii si in acelasi timp si contra naturii. Chiar de nu ar fi gheena si nici nu ne-ar fi amenintat cu osanda, totusi acest fapt este mai grozav ca orice osanda.

    Pe unii ca acestia (pe homosexuali) eu ii consider mai rai decat pe omoratorii de oameni, fiindca e cu mult mai bine de a muri, decat a trai defaimat astfel de lume. Omoratorul de oameni a despartit sufletul de trup, iar acestia impreuna cu trupul au pierdut si sufletul. Ori si ce pacat mi-ai spune, nu poate fi egal cu aceasta grozava nelegiuire, si daca cei ce patimesc de aceasta boala ar simti grozavenia faptului ce savarsesc, desigur ca ar prefera o mie de morti, mai bine decat de a face asemenea fapte.

    Nimic nu este atat de uracios ca aceasta batjocura. „

    Reply

  23. Alex
    august 26, 2013 @ 5:41 am

    [quote name=”cristirg”]Sfantul Ioan Gura de Aur despre homosexualitate: „Gandeste-te bine: trebuia ca cei doi, adica barbatul si femeia, sa fie unul dupa cum zice: “Si vor fi amandoi un trup”, iar aceasta o face pofta de impreunare, care uneste amandoua genurile. Insa aceasta pofta nimicind-o diavolul si faurind un alt mijloc, a rupt genurile unul de altul in acest mod si a facut ca unul sa devina doi, adica unul si acelasi gen sa tina locul si al celuilalt, ceea ce este contra Legii lui Dumnezeu. Dumnezeu a zis: “Cei doi vor fi un trup”, iar diavolul a impartit acel trup in doua.

    Vorbind el (Sfantul Apostol Pavel) de gheena si de pedeapsa si fiindca celor neevlaviosi si care preferau a trai in astfel de desfranari nu li se parea poate demn de credinta, ba chiar ridicol, de aceea apostolul arata ca chiar in insasi aceasta placere se gaseste osanda. Daca insa unii ca acestia nu simt pedeapsa, ba inca simt mare placere in asemenea fapte murdare, tu sa nu te minunezi, ca si nebunii si cei ce sunt stapaniti de vreo boala mintala, desi de multe ori se nedreptatesc singuri cauzandu-si rele, ei totusi nu simt; ci rad si se dezmiarda in fapte ca acelea, de care cei sanatosi plang. Insa prin asemenea exemplu nu voim a spune ca aceia scapa de osanda, ca si nebunii, ci tocmai in acest fapt murdar, pedeapsa le va fi mai grozava, fiindca nici macar nu vor a cunoaste prapastia relelor in care se gasesc.

    Ceea ce patimesc femeile cele desfranate, aceeasi patimesc si acestia, ba inca mai grozav ca ele, fiindca, desi contra legii, cel putin ele doresc impreunarea naturala, pe cand pederastii, (homosexualii) doresc ceva contra legii si in acelasi timp si contra naturii. Chiar de nu ar fi gheena si nici nu ne-ar fi amenintat cu osanda, totusi acest fapt este mai grozav ca orice osanda.

    Pe unii ca acestia (pe homosexuali) eu ii consider mai rai decat pe omoratorii de oameni, fiindca e cu mult mai bine de a muri, decat a trai defaimat astfel de lume. Omoratorul de oameni a despartit sufletul de trup, iar acestia impreuna cu trupul au pierdut si sufletul. Ori si ce pacat mi-ai spune, nu poate fi egal cu aceasta grozava nelegiuire, si daca cei ce patimesc de aceasta boala ar simti grozavenia faptului ce savarsesc, desigur ca ar prefera o mie de morti, mai bine decat de a face asemenea fapte.

    Nimic nu este atat de uracios ca aceasta batjocura. „[/quote]

    Nu exista nicaieri in lume o lege care sa te oblige sa devi sau nu homosexual, e alegerea fiecaruia, la fel cu e alegerea fiecarei persoane de a avea sau nu o religie, de a se casatori sau nu, de a-si urma visul sau a face ce iti spun altii ca e bine. Toate chestiile acestea tin de dorintele fiecarei persoane. Fiecare om are un scop in viata si fiecare persoana stie care ii este acest scop. Fiecare are telul lui. Recomand tuturor niste discutii de la TED (Technology, Entertainment, Design) de la urmatoarea adresa: [url][b]http://www.ted.com/playlists/14/are_you_there_god.html[/b][/url]. Este un playlist cu titlul [b]”Are you there, God?”[/b].

    Reply

  24. Dan Tudorache
    septembrie 19, 2013 @ 7:38 am

    Daniel, răspund târziu, dar răspund căci este nevoie. Cu părere de rău îți spun că nu ai înțeles miza acestor două documente și nici urmările lor, după concluzia pe care ai tras-o: [i]”Referitor la minoritatile sexuale, iarasi nu vad unde este problema. In afara de dreptul de a infia un copil, le-as acorda toate drepturile de care beneficiez si eu.
    E alegerea lui sa faca sex (liber consimtit) cu cine vrea el, sa se casatoreasca cu cine vrea, daca are bani, poate sa isi faca si discoteca gay sau teatru gay. Care e problema?”[/i]
    În primul rând, în viziunea UE nu contează ce drepturi le-ai acorda tu sau eu ci ce drepturi dorește să le confere UE. Nu uita că UE este cea care dă drepturile, nu noi.
    În al doilea rând, faptul că nu ești dispus să fii de acord cu dreptul de a adopta, pentru persoanele LGBTI, este o dovadă de discriminare în viziunea acestei ”minorități” și a UE. Ce te faci în acest caz?
    Faptul că nu vezi ceva în neregulă în a afișa comportamentul gay în public se datorează unei orbiri duhovnicești. Mă gândesc totuși că poate te vor ajuta câteva exemple practice în acest sens, cu legislația gay deja implementată în alte părți dar și cu noi tendințe de pe la noi:
    ”ESTI CRESTIN? TE AMENDAM! ESTI CRESTIN? TE EXILAM …
    Esti crestin? Te amendam. Esti crestin? Te exilam. Esti crestin? Te arestam. Esti crestin? Te concediem. Esti crestin? Te deprivam de drepturi. Esti crestin? Te reeducam. Si lista continua. Acesta e verdictul secularismului si al institutiilor lui impotriva crestinilor care isi manifesta credinta in spatiul public. Penalizarile pentru a fi crestin in zilele noastre cresc din zi in zi. Asta a fost dovedita din nou, fara echivoc, de evenimentele care s-au petrecut dincolo de Atlantic saptamina trecuta. Incidentele despre care scriem astazi au o tema comuna: exercitarea drepturilor crestinilor este penalizata. Ele sunt o simptoma a unei probleme despre care scriem mereu – secularismul e intolerant, iar structurile seculare discrimineaza la adresa crestinilor. Incidente de genul celor despre care scriem astazi le mentionam aproape saptaminal in scrisoarea noastra saptamanala de marti si la care va incurajam pe toti sa va abonati. Ea deschide ochii spre o realitate diferita, una care lipseste din media romana, si va tine la curent cu ultimele evenimente care ne afecteaza credinta in viata publica.

    New Mexico: Esti Crestin? Te Amendam
    Acesta e mesajul unei decizii judecatoresti emise pe 22 august de Tribunalul Suprem al statului american New Mexico. In 2006 o familie crestina, proprietara a unui studio de fotografie, a refuzat sa fotografieze ceremonia de “casatorie” a doua femei. Refuzul a fost motivat pe consideratii de constiinta si a convingerilor religioase a proprietarilor. Fiind refuzate, cele doua femei au dat studioul in judecata. Legea nediscriminarii din New Mexico interzice refuzul serviciilor pe baza de orientare sexuala. Comisia Drepturilor Omului din New Mexico (The New Mexico Commission on Human Rights), al carei echivalent in Romania Clashing-Claims-Elaine-Hugueninar fi Consiliului National de Combatere a Discriminarii, i-a gasit pe fotografi vinovati de discriminare pe baza de orientare sexuala. Fotografii au facut recurs, iar dupa 6 ani, Tribunalul Suprem din New Mexico a dat castig de cauza lesbienelor. Libertatea religioasa si de constiinta a fotografilor crestini a fost declarata irelevanta. Nediscriminarea si egalitatea in drepturi, a declarat tribunalul, au prioritate in raport cu libertatea religioase si de constiinta.”
    Continuarea cu alte exemple aici: [url]http://www.razbointrucuvant.ro/recomandari/2013/08/31/der-spiegel-alianta-homosexuali-pedofili-reprimarea-libertatii-religioase/[/url]

    Mai nou, s-a dat verdictul în cazul plângerii față de protestul anti-gay de la MȚR, de la începutul acestui an: [url]http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/CNDC+Amenda+pentru+discriminarea+comunitatii+gay+dupa+protestul+[/url]
    Ce s-a întâmplat? ProVita București și Asociația Alianța Familiilor din România au fost amendate! Nu contează suma, ci contează că au fost amendate, deja s-a creat precedentul că nu poți protesta împotriva difuzării de filme gay într-o instituție de stat și mai ales în una care zice în statut că apără și promovează valorile naționale și tradiționale (familia țăranului român a fost vreodată gay?). Carevasăzică ”gura mică extremiștilor de dreapta”…. că vă dăm amendă, iar când legislația ne va permite… vă vom pune și cătușe la mâini, așa legal, în stil european!
    Trăiască ”toleranța”!
    Să fim îngrijorați?
    PS: Rog, să nu te superi pe ce ți-am spus, ți-am spus frățește, cu toată dorirea de bine și când zic ”bine”, nu mă refer la o stare ”de bine” ci mă gândesc la mântuirea ta și a familiei tale, că nu-i alt bine mai mare pe lumea aceasta.

    Reply

  25. Dan Tudorache
    septembrie 21, 2013 @ 10:17 am

    Revin cu noutăți despre ”toleranța” secular(sexual)-umanistă și despre CNCD, noul ”Minister al Adevărului” din România: [url]http://www.culturavietii.ro/2013/09/20/consiliul-national-pentru-combaterea-discriminarii-se-afla-razboi-cu-crestinii/#.Uj1xltJ7KiQ[/url]

    Reply

  26. Dan Tudorache
    octombrie 1, 2013 @ 2:45 pm

    Din epoca ”toleranței” homosexuale, nu departe de noi: [url]http://vremurivechisinoi.blogspot.ro/2013/09/presedintele-companiei-barilla.html[/url]

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *