Skip to content

14 Comentarii

  1. Boitos
    februarie 7, 2014 @ 11:34 am

    Dupa mine toti oamenii sunt frumosi, conteaza doar sa ii vedem noi asa cum trebuie.Nu sa punem etichete si sa apucam sa judecam pe altii inainte sa ne judecam pe noi.
    Din pacate tot mai multe tinere vor sa fie frumoase , fara sa stie ca daca nu ai o atitudine optimista, fara zambet, fara o vorba buna, fara compasiune, degeaba ai haine si farduri, ca vei fi catalogata drept rea.Iar rautatea este mai rea decat uratenia .

    Reply

  2. Stefan Viorel Cristian
    februarie 7, 2014 @ 2:08 pm

    @Simona, iarta-ma ca te intreb, dar chiar sunt curios: de la ce varsta ai inceput sa gandesti asa si care e varsta ta actuala?

    Reply

  3. Boitos
    februarie 7, 2014 @ 2:19 pm

    Te iert, in rest e ,,secret de stat”.

    Reply

  4. Stefan Viorel Cristian
    februarie 7, 2014 @ 2:55 pm

    De ani de zile sunt satul de cazurile in care apar vorbele dar lipsesc faptele. Astfel mi-e greu a-i da crezare duhovnicului meu care ma incuraja spunandu-mi „da, mai exista si azi femei”. Dar cand spun femeie nu ma refer la o simpla fiinta umana cu organe sexuale feminine, ma refer la altceva despre care e mult de vorbit si care din pacate eu n-am reusit sa intalnesc in randul niciunei femei. Omul de azi a devenit tot mai interesat de lumea materiala si vizuala, putin isi mai indreapta atentia catre mentalitate, temperament, sentiment…
    Am fost interesat de varsta deoarece in mintea mea s-a format de ani de zile un fel de campanie electorala cu subiectul „pro sau contra domnisoarelor moderne?” In prezent nr-ul voturilor „contra” e net superior al celor „pro”. De aceea ii spuneam duhovnicului ca „timpul vindeca ranile dar omoara speranta”, speranta ca-n ziua de azi mai sunt sanse de a gasi o „femeie frumoasa” la o varsta nu prea inaintata. Daca m-as gandi bine ar fi oarecum sperante… in actorie 😛

    Reply

  5. Ana
    februarie 8, 2014 @ 10:37 pm

    xiorel123
    [quote]De aceea ii spuneam duhovnicului ca „timpul vindeca ranile dar omoara speranta”, speranta ca-n ziua de azi mai sunt sanse de a gasi o „femeie frumoasa” la o varsta nu prea inaintata.[/quote]

    M-am tot gandit la ce-ai scris, si pentru ca sunt un om trecut prin viata si uite cu ajutorul Domnului si bunica tanara, iti contrazic 🙂 afirmatia ta cu „[b]timpul[/b] vindeca ranile dar omoara speranta”. [b]Cine a ajuns sa se vindece cu adevarat, nu are nici o speranta moarta.[/b] Niciuna. Depinde insa ce fel de sperante are si ce anume cauta.

    Legat de acea minunata fata pe care o cauti, fii sigur ca ea exista!

    Dumnezeu randuieste pentru noi ca toate lucrurile sa decurga asa cum este mai bine. Uneori nici noi nici celalalt nu este pregatit pentru marea intalnire si atunci mai este nevoie de [b]timp[/b].

    Cred ca ce-a mai buna asteptare este cea in care baiatul nu se mai gandeste la „frumoasa din padurea adormita”, iar fetele nu se mai gandesc la ” fat frumos din lacrima”, ci pur si simplu din toata inima, din tot sufletul si cu toata dragostea, se lasa in voia Domnului.

    Daca ati sti voi ce [b]cale buna[/b] ne este pregatita, insa noi dorim sa facem alegeri singuri, dupa mintea noastra.

    Lasati-va putini si condusi de parinti:)

    Reply

  6. Ana
    februarie 8, 2014 @ 10:39 pm

    [b]Albinuta[/b] draga, multumesc de urari. Am reusit sa citesc mesajul tau cald, insa acum nu mai stiu la ce subiect era, asa ca-ti raspund aici.

    [b]Admin[/b], multumesc pentru urarea calda. De mult nu am mai vazut asa ceva:)
    Doamne ajuta

    Reply

  7. Stefan Viorel Cristian
    februarie 9, 2014 @ 7:14 am

    „Lasati-va putini si condusi de parinti:)”- daca te referi la duhovnici sau alti preoti sunt de acord daca te referi la mama&tata sunt impotriva. Nu intru in amanunte.

    Reply

  8. Ana
    februarie 9, 2014 @ 11:09 am

    xiorel123
    [quote]”Lasati-va putini si condusi de parinti:)”- daca te referi la duhovnici sau alti preoti sunt de acord daca te referi la mama&tata sunt impotriva. Nu intru in amanunte.[/quote]

    Da, ma refeream la mama si tata. Avem de altfel porunca a 5-a care ne spune acelasi lucru si in care se continua cu:[b]”ca sa-ti fie tie Bine”[/b]. Imi amintesc in adolescenta mea cat de mult m-a intrigat acest lucru, asa ca-ti inteleg starea, insa Dumnezeu le vede pe toate si stie de ce ne-a adus in acea familie si ce putem si ce nu putem face.

    Daca parintii nu sunt impatimiti in alcool sau desfranare, ei pot fi ascultati. Si chiar daca au patimile astea, au si ei un sfat bun pentru copilul lor.

    De cate ori copiii mei au facut greseli care m-au durut, m-am gandit la copilaria mea si mereu mi-am amintit lucruri mult mai grele decat cele facute de copiii mei. Crede-ma ca in clipa aia ma gandeam cum de a rezistat mama durerea pe care i-am facut-o.

    Ce le facem noi parintilor nostri, cat ii ascultam sau nu-i ascultam, toate se intorc mai tarziu asupra noastra. Copiii nostri vor avea EXACT acelasi comportament cu noi, poate mult mai dur.

    Reply

  9. Stefan Viorel Cristian
    februarie 9, 2014 @ 12:03 pm

    @Ana, nu te mai axa atat de mult pe legile lui Moise ci pune pret asupra Legii celei noi (Domnul nostru Iisus Hristos) care spunea in Evanghelia dupa Matei „Nu socotiţi că am venit să aduc pace pe pământ; n-am venit să aduc pace, ci sabie. Căci am venit să despart pe fiu de tatăl său, pe fiică de mama sa, pe noră de soacra sa.”, „Şi oricine a lăsat case sau fraţi, sau surori, sau tată, sau mamă, sau femeie, sau copii, sau ţarine, pentru numele Meu, înmulţit va lua înapoi şi va moşteni viaţa veşnică”.
    Cunosc o familie de crestini care avandu-si fiica in varsta inaintata (peste 28 de ani) si fiind singura din BARO-ul de avocati care era necasatorita a „impins-o” de la spate sa cada in pacat (sa-si piarda fecioria) incercand astfel sa-l determine pe barbatul ei s-o ceara de nevasta dupa doar 3 luni de relatie. Iata deci rezultatul negativ al urmarii principiului tau. Uite-te la tineretul din ziua de azi, in ce hal a ajuns si raspunde-mi: sub ochii cui au crescut acei tineri moderni, nu sub privirea parintilor? Si cu toate astea nu-i consideri pe ei vinovati ba chiar ii indrumi pe tineri sa urmeze invataturile parintilor?
    La cum a ajuns omul din ziua de azi cred ca a 5-a porunca a lui Moise ar trebui sa sune altfel: Cinsteste pe Tatal ceresc si pe Fecioara Maria „cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru” pentru ca sa ti se dea viata vesnica pe care Domnul, Dumnezeul tau, ti-o promite!

    Reply

  10. Ana
    februarie 9, 2014 @ 1:56 pm

    xiorel123

    [b]Cele 10 porunci sunt valabile si azi.[/b] Parintii bisericii ne amintesc mereu ca cine incalca o porunca, le incalca de fapt pe toate.

    Si cand ne spovedim incepem de la cele 10 porunci.

    Exemplul dat de tine este unul extrem. Daca parintii ar fi educat-o rau, si-ar fi pierdut fecioria mult mai devreme.

    Tineretul de azi nu a cazut in desfrau din cauza educatiei parintilor, ci din cauza massmediei care a incurajat desfraul prin orice mijloc. [b]Singura vina a parintilor este lipsa de credinta.[/b] In rest ei saracii s-au trezit in situatia ca nu stiu cum sa mai educe generatia asta care difera atat de mult de cea anterioara. [b]Niciodata in istoria omenirii nu au fost diferente atat de mari intre generatii. De unde atata intelepciune in a educa corect?[/b]

    Daca un tanar isi asculta parintii si acesta este dus pe o cale gresita urmand sfaturile lor, sunt convinsa ca pentru buna lui [u][b]ascultare[/b][/u] Dumnezeu o sa faca minuni in viata lui.

    PS: Hristos aminteste in Noul Testament ca mantuirea incepe de la cele 10 porunci. Aminteste-ti de tanarul care-L intreaba pe Hristos, ce sa faca sa se mantuiasca. Deci cele 10 porunci continua si in Noul Testament ca baza primordiala in mantuirea noastra.

    Reply

  11. Stefan Viorel Cristian
    februarie 9, 2014 @ 5:04 pm

    @Ana, te rog frumos sa-mi vi cu citate din Biblie ca tare-mi e ca spusele tale sunt de fapt principiile tale personale ce ti le-ai intiparit in minte de cand ai devenit mama.
    „Parintii bisericii ne amintesc mereu ca cine incalca o porunca, le incalca de fapt pe toate”- inseamna ca bietii parinti nu-si amintesc de vorbele lui Iisus cand a fost intrebat „care e cea mai importanta dintre porunci” iar El le-a raspuns „Să-L iubești pe Domnul Dumnezeul Tău din toată inima ta, din tot sufletul tău, din tot cugetul tău și cu toată puterea ta”.
    Restul poruncilor pot fi omise, lucru pe care si El l-a zis preotilor cand discutand despre ziua de Sabat i-a intrebat ce vor face ei daca in ziua aia le va cade mielul in put: vor refuza sa munceasca si il vor lasa sa moara si sa putrezeasca acolo pana a 2-a zi? Nu omul e facut pentru lege ci legea a fost creata pentru om, iar legea nu trebuie cioplita pe o piatra ci scrisa in inimile noastre. Daca ai citi macar una din cartile Vietile Sfintilor ai vedea ca scopul scuza mijloacele. Asta o poti deduce din cateva exemple de sfinti ce au incalcat cu lejeritate numeroase legi:
    -Sf.Ioan colibasul vroia sa fie tuns monah insa parintii lui care erau si imparati nu erau de acord. Pana intr-o zi cand la malul marii printre corabiile pescarilor care erau trase la mal a vazut una ce conducea oamenii la o manastire iar calatoria costa 300 de arginti. Astfel Sf.Ioan i-a MINTIT pe parinti spunandu-le sa-i dea si lui 300 de arginti deoarece ii e rusine stand cu ai lui la masa fara a-i cinsti cu ceva. Primind acei bani de la parintii lui dar si un slujitor care sa aiba grija de el sa vada ce face cu banii a plecat. Apoi la malul marii vazand ca nu poate sa scape de acel slujitor l-a rugat sa se duca sa caute pe cineva. Si ducandu-se acel slujitor in acel loc Sf.Ioan colibasul a platit cei 300 de arginti si a plecat la acea manastire FARA VOIA SI STIREA PARINTILOR. Deci a incalcat 2 porunci: a 5-a si a 9-a ;
    – Sf.Teodor care plecand pe mare fiind urmarit de multi slujitori ai imparatului ce vroiau sa-l prinda si sa-l judece stramb a hotarat sa intoarca corabia la mal si ajungand acolo a intalnit o multime de oameni ce-l cautau si ei ca sa-l dea imparatului dar nici nu stiau cum arata la fata. Intrebandu-i sfantul ce cauta ei acolo in multimea aia i-a raspuns ca-l cauta pe Sf.Teodor si-l intreaba daca a vazut o corabie pe mare. Sf.Teodor i-a MINTIT si le-a zis ca da, a vazut una care e urmarita de alta ce apartine ostasilor si care se duce in larg. Astfel acea multime a plecat si ea pe mare si Sf.Teodor a scapat din mainile celor rai;
    -Sf.Eufrasia dorea sa ramana ucenica lui Iisus, insa parintii ei doreau s-o dea unui barbat ceea ce au si facut. In seara in care urma sa fie atinsa de acel barbat Sf.Eufrasia si-a MINTIT barbatul spunandu-i acestuia sa astepte putin sa-si dea jos din hainele ei planta miraculoasa care o apara de toate relele,planta care daca si-o va pune pe cap iar barbatul ar incerca s-o loveasca cu sabia Sf.Eufrasia nu v-a pati nimic. Auzind barbatul asta i-a dat crezare iar ea s-a dus in gradina si a rupt putin din maracinii aceia si venind in casa si-a pus pe cap acea planta. Barbatul fiind curios de puterile acelei plante a luat sabia si a lovit-o in cap omorand pe acea Sfanta. Iata cum Sf.Eufrasia a recurs si la MINCIUNA si la sinucidere dorind sa moara ca ucenica a lui Iisus. Cu toate astea e amintita in cartile bisericesti si considerata de biserica ca fiind o sfanta.
    Exemple mai sunt o gramada dar nu vreau sa incarc pagina.
    Iata deci ca cea mai sigura cale spre mantuire nu e respectarea legilor lui Moise ci iubirea daruita lui Dumnezeu.
    „Singura vina a parintilor este lipsa de credinta. In rest ei saracii s-au trezit in situatia ca nu stiu cum sa mai educe generatia asta…”- deci nu e o vina faptul ca nu mai stiu sa-si educe copii? Dai vina doar pe massmedia, care nici nu ar fi existat in mintile copiilor daca parintii ar fi fost mai grijulii si nu i-ar fi lasat sa se uite la tot felul de lucruri. Hai sa terminam discutia ca ne abatem de la subiect. Asa cum Atottiitorul a daruit lumii libertatea de a gandi si a alege, asa si eu te las sa gandesti si sa crezi ce vrei insa nu mai incerca sa ma convingi caci dupa cum vezi esti contrazisa si de Iisus si de Sfinti. Cineva spunea ca sa iubesti cu adevarat sfintii nu inseamna doar de a-i aminti ci si de a le urma calea.

    Reply

  12. Irina
    februarie 9, 2014 @ 7:44 pm

    xiorel123, nu cred că fetele (tinerele) care vor să fie frumoase -așa cum ne sfătuiește maica Siluana- sunt puține.
    Singurătatea e grea, dar problema nu e neapărat că nu există persoane pe același drum (pentru băieți oricum e mai ușor să găsească o fată bună, decât invers – părere personală, ținând cont de nr. mai mic de băieți care se străduiesc să meargă pe calea ortodoxiei..). Problema, dacă vedem una, este că nu găsim noi persoana potrivită. Dar, așa cum spunea și Ana, trebuie să avem încredere în Dumnezeu.
    Eu am încetat să mă rog să găsesc pe cineva, am încetat chiar să mă rog pentru răbdare. Cel mai mult îmi doresc să nu cârtesc, orice ar fi. Să am încrederea că așa a fost cel mai bine. Chiar de voi muri singură, să pot să ”apelez” la mila lui Dumnezeu și să nădăjduiesc că ajung la El. Pe celelalte…încerc să le pun în grija Lui, altfel aș cădea prea ușor.

    Reply

    • Stefan Viorel Cristian
      februarie 9, 2014 @ 8:09 pm

      [quote name=”aripidezapada”]
      Eu am încetat să mă rog să găsesc pe cineva, am încetat chiar să mă rog pentru răbdare. Cel mai mult îmi doresc să nu cârtesc, orice ar fi. Să am încrederea că așa a fost cel mai bine. Chiar de voi muri singură, să pot să ”apelez” la mila lui Dumnezeu și să nădăjduiesc că ajung la El. Pe celelalte…încerc să le pun în grija Lui, altfel aș cădea prea ușor.[/quote]

      Sincere felicitari pentru cele scrise. Asemeni tie am inceput a gandi si eu de ceva timp si anume ca poate ceea ce traiesc e mana lui Dumnezeu ce incearca sa ma indrume spre o cale mai buna, nu aceea de a ma ferici de placerile trupesti ori de bogatiile pamantesti, trecatoare si care de multe ori se obtin prin cadere in pacat. Sa te ajute Dumnezeu!

      Reply

  13. Irina
    februarie 10, 2014 @ 6:00 pm

    Nu ”poate”, cu siguranță! 🙂 Nu ne lasă Dumnezeu, mai ales dacă Îl căutăm cu ardoare…
    Să ai și tu putere să te ”ții„ de drum!

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *